Çiğli’ye Tramvay, Buca'ya Metro

Çiğli’ye Tramvay, Buca'ya Metro
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 414 milyon liralık yatırımla hayata geçireceği Karşıyaka-Çiğli Tramvay hattının temeli CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun katıldığı törenle atıldı. Kılıçdaroğlu, Buca metrosunun yapımı için İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 15 Şubat'ta ihale ilanına çıkacağını da açıkladı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi raylı sistem yatırımlarına bir halka daha ekledi. Çiğli trafiğine nefes aldıracak, bu bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak 11 kilometrelik Çiğli tramvay hattının temeli Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun katıldığı törenle atıldı. İki yılın sonunda Çiğli Tramvayı'nın kurdelesini keseceklerini, yüzde 72'si tamamlanan F.Altay-Narlıdere metrosunun da kısa sürede hizmete gireceğini belirten Kılıçdaroğlu, Buca metrosu ile ilgili sevindirici bir gelişmeyi de paylaştı.  Başkan Soyer'in talebi üzerine Buca Metrosu için 15 Şubat'ta ihale ilanına çıkılacağını açıkladı.  Kılıçdaroğlu, metro inşaatı için 1 milyar 70 milyon euro borç alan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 4 yıl ödemesiz olmak üzere yüzde 3 faizle 12 yılda ödeyeceğini dile getirdi.

Yeni Mezun Mimar Mühendisler Metro İnşaatında Çalışacak

Törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, 414 milyon 182 bin liralık yatırımla sözleşmesi imzalanan Çiğli Tramvayı'nın temelini atmanın mutluluğu ve gururunu yaşadıklarını belirterek hattın Çiğli halkına hızlı, alternatifli ve konforlu toplu ulaşım kolaylığı sağlayacağına işaret etti. Çiğli Tramvay ihalesinde bir ilki gerçekleştirerek yüklenici firmaya yeni mezun mühendis ve mimar istihdam etme zorunluluğu getirdiklerini hatırlatan Soyer, "Bu örnek uygulamamız sayesinde yeni mezun gençlerimizin mesleki kariyerlerine adım atmaları konusunda önemli bir katkı sağlamış olduk. İzmir Büyükşehir Belediyesi bundan sonraki ihalelerde bu uygulamaya devam edecek" dedi.

İklimi, doğayı ve çevreyi koruyan yatırımlar

Şehir içi ulaşımda karbon ayak izini düşüren ulaşım yatırımları yaparak iklimi, doğayı ve çevreyi koruyan sürdürülebilir ulaşım yaklaşımıyla hareket ettiklerini vurgulayan Soyer, bu amaçla yaptıkları yatırımları şöyle sıraladı: "Bu vizyonla vatandaşlarımız için hesaplı ve konforlu, belediyemiz için işletme maliyeti verimli bir ulaşım sistemi tasarlıyoruz. Sadece bir buçuk yıl içinde 451 otobüs, iki arabalı vapur satın aldık. Geçen yıl tek seferde aldığımız 364 otobüsle Türkiye’deki en büyük alıma imza atan yerel yönetim olduk. Göreve başladığımızda yüzde 12'si yapılmış olan Narlıdere Metrosu için hızla 125 milyon Euro'luk finansman sağladık. İki yıl bile dolmadan olağanüstü bir hızla bu hattaki çalışmalarımızı yüzde 72 seviyesine getirdik. Geçtiğimiz zor döneme rağmen yer altında 11 kilometre tünel kazdı k, ışığı gördük. Şu anda Türkiye’nin en ucuz ve inşaatı en hızlı ilerleyen metro projesi olan 7,5 kilometre uzunluğundaki Narlıdere Metrosu’nu, 2022 yılı sonunda hizmete açarak Evka-3’ten Narlıdere’ye kesintisiz bir ulaşımı mümkün kılacağız."

Çiğli Tramvayı 2023’te Hizmete Girecek

Cumhuriyetimizin 100'üncü yıldönümünün kutlanacağı 2023'te Çiğli Tramvayı'nı İzmirlilerin hizmetine sunacaklarını açıklayan Soyer, "Böylece görev süremin ilk dört yılında toplamda 18,5 kilometrelik yeni metro ve tramvay hatlarını İzmir'in raylı sistem ağına dahil etmiş olacağız. Bunun sevinci ve gururunu da ayrıca sizlerle paylaşmak istiyorum. İzmir’deki metro ağının bir diğer fazı olacak Karabağlar-Gaziemir Metrosu uygulama projemiz ile ilgili güzergâh çalışmaları tamamlanıp ön projeler onaylandı. Halkapınar'dan Adnan Menderes Havalimanı'na uzanacak bu hat Yenişehir, Basmane, Çankaya, Eşrefpaşa, Karabağlar ve Gaziemir güzergâhını izleyecek. 28 kilometre ile kentin en uzun metro hattı olacak bu hat yoğun konut alanlarının yanı sıra Sarnıç, ESBAŞ, Fuar İzmir, Kemeraltı ve Gıda Çarşısı gibi önemli iş merkezlerini de birbirine bağlayacak. 'İzmir’i demir ağlarla öreceğiz' demiştik, İzmir halkına verdiğimiz bu sözü bir bir yerine getirmenin onurunu yaşıyoruz."
 
Hat 11 kilometre, 14 istasyon

İki yıl içinde tamamlanması planlanan Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşuyor. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Yaklaşık 500 metrelik bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek ve köprüde tramvay hattının yanı sıra yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Hat güzergâhı Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu, Ataşehir, Çiğli İstasyonaltı Mahallesi, Çiğli İzban Durağı, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayi Bölgesi, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek ş ekilde planlandı. Ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı esnasında, mülkiyet problemleri nedeni ile yapılamayan yaklaşık 1 kilometre uzunluğundaki Ataşehir-Mavişehir İzban bağlantısı da bu hattın yapımı çerçevesinde gerçekleştirilecek.

Tramvay hattı 33,6 kilometreye çıkacak

2017 yılında 8,8 kilometrelik Karşıyaka, 2018’de de 12,8 kilometrelik Konak hattının devreye girmesiyle tramvay İzmir’de toplu ulaşımın en önemli unsurlarından biri oldu. Çiğli Tramvayı’nın da hizmete girmesi ile İzmir’deki tramvay hatlarının uzunluğu 33,6 kilometreye ulaşacak.

Buca İzmir Büyükşehir Belediyesi Tramvay Metro İzmir Tunç Soyer Kemal Kılıçdaroğlu Çiğli
Tümünü gör
Pzt Sa Çar Per Cu Cmt Pzr
262728293001 02
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
3101 02 03040506