Gelir İdaresi’nden Kira Bildirimi Çağrısı Yapıldı

Gelir İdaresi Başkanlığı, kayıt dışı ekonomi ile mücadele kapsamında, vatandaşları Dijital Vergi Dairesi üzerinden Kira Bildirim Formu doldurmaya davet ediyor. Yapılan açıklamada, kayıt dışı ekonomiyle mücadelede kira gelirlerinin doğru beyan edilmesini sağlamak amacıyla Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü verileri ve TÜİK istatistiklerinden faydalanılarak potansiyel kiracılara ait adreslerin tespit edildiği belirtildi.

Mükellefleri gönüllü uyuma davet etmek üzere bilgilendirme mektupları gönderilen ve/veya kiracı yoklama yapılan durumlarda ise yapılan yoklama sonucunda ulaşılamayan kiracılara, belirtilen gün ve saatte, belirtilen adrese gelmeleri için ödenen kiralara ilişkin görüşme mektubu bırakıldığı ifade edildi. Görüşme mektubu bırakılan kiracı vatandaşlara ise Gelir İdaresi Başkanlığı, kira ödemelerine ilişkin bildirimlerini vergi dairesine gitmeden Dijital Vergi Dairesi Uygulaması üzerinden Kira Bildirim Formu doldurma imkanı sunduğunu açıkladı.

Kira Bildirim Formu Nasıl Doldurulur?

Kira Bildirim Formu’nu doldurmak isteyen vatandaşlar, Dijital Vergi Dairesi’ne (https://dijital.gib.gov.tr) kullanıcı bilgileri (kullanıcı kodu / T.C. kimlik numarası / vergi kimlik numarası) ve şifre veya e-Devlet şifresi ile giriş yaparak sol menüde en alt bölümde bulunan “Kira Bildirim Formu” alanına ulaşabilirler.

Formda istenen bilgiler şu şekildedir:

– Kiracıya İlişkin Bilgiler
– Mülk Sahibine İlişkin Bilgiler
– Taşınmaza İlişkin Bilgiler,
– Kira Ücretinin Yatırıldığı Hesap Bilgileri
– Bildirime İlişkin Açıklamalar

Bu bilgilerin eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurulması gerekmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı, tüm kira ödeyen vatandaşları bu önemli adıma katkıda bulunmaya davet ederken, Kira Bildirim Formu’nun kaydedilmesinin ardından vergi dairesine gitmeye gerek kalmadan işlemin tamamlanabileceğini vurguluyor.