Gayrimenkul satışlarında yeni bir dönem başlıyor. 4 Temmuz itibarıyla, gayrimenkul satış sözleşmeleri artık noterler aracılığıyla yapılacak. Bu yeni düzenlemeyle birlikte, noterler satışa konu olan gayrimenkulün tüm bilgilerini kontrol edecekler. Ev, arsa, iş yeri gibi her türlü taşınmazın alım-satım işlemi noterlerde gerçekleştirilebilecek.
Gayrimenkul satış işlemlerini noterler aracılığıyla gerçekleştirmek isteyenler, Türkiye Noterler Birliği’nin elektronik randevu uygulamasından randevu almak zorundalar. Bu sistem üzerinden tarafların bilgileri, taşınmazın emlak vergi değeri ve satış bedeli gibi bilgiler kaydedilecek ve ilgili belgeler yüklenecektir. Noterler, başvuruyu Tapu ve Kadastro Paylaşım Sistemi üzerinden kontrol edecekler ve herhangi bir engel yoksa taraflara randevu verecekler.
Bu yeni düzenlemeyle birlikte, satış işlemlerinde tapu harcının yanı sıra noter ücreti de ödenecektir. Noter ücreti, taşınmazın değerine bağlı olarak 500 liradan az ve 4 bin liradan fazla olmayacaktır. Tapu dairesinde yapılan işlemlerde olduğu gibi, satış bedelinin yüzde 4’ü kadar tapu harcı da ödenmeye devam edilecektir.